Bienvenue à tous sur le forum du Gdp-Lab.

L'équipe du GdP-Lab vous souhaite la bienvenue sur le forum du GdP-Lab. Cet endroit est dédié aux échanges des participants et de l'équipe encadrante du parcours par équipe du MOOC ABC Gestion de Projet. Ici vous pouvez poser des questions et parler de vos préoccupations en relation avec votre expérience dans le Gdp-Lab. C'est ici que vous allez trouver assurément quelqu'un pour vous répondre ou échanger sur une thématique du cours. Aidez l'équipe encadrante à animer les forums, répondez aux autres participants, échangez avec eux ... Notez qu'un badge d'animateur est remis chaque semaine aux participants les plus réactifs, les plus guidant et les plus encourageants pour les autres. Nous sommes là et notre but est que vous viviez la meilleure des expériences forum sur ce Lab.

Bon Gdp-LAb

Équipe encadrante

[GdP-Lab09-01] Créer l'Etude de cas du prochain parcours avancé

Rédiger ici votre idée de projet de façon claire et SMART.
dimdim

Re: Créer l'Etude de cas du prochain parcours avancé

Messagepar dimdim » mer. mai 03, 2017 5:37 pm

Bonjour à tous!
Je m'appelle Dimitri, j'ai suivi le parcours avancé du MOOC GdP9, et je serai ravi de pouvoir être bêta-testeur de l'étude de cas du GdP 10.

haidarapsp@gmail.com

Messagepar haidarapsp@gmail.com » mer. mai 03, 2017 10:23 pm

Bonjour, je suis M. Haidara, numero d'apprenant 11020 de la plateforme unow.org
je suis ravis de pour m'exprimer sur forum. je suis laureat du parcours avancé gdp7 et au gdp9 j'ai reussi a l'examen non surveillé. je souhaite integrer une equipe et avoir le plaisir de mettre en oeuvre les connaissances et outils enseignés au mooc gdp parcours individuel. j'espere que je ne suis pas en retard. je vous confirme ma disponibilite de 1h30 a 2h par jour pour apporter ma contribution et apprendre des autres pendant ce parcours par equipe. je suis pharmacien en voie de m'installer a mon compte.

Emmanuel_Basso

Messagepar Emmanuel_Basso » mer. mai 10, 2017 12:40 am

Bonjour à tous
Mon nom est Emmanuel Basso. Je suis ingenieur électricien. J'ai travaillé plus de 25ans dans les opérations. J'ai travaillé ensuite pres de 5 années dans la mise en place de la demarche d'amelioration continue. Depuis 2annees, je m'occupe de la formation professionnelle.
J'ai decouvert le mooc gdp a travers la 7eme edition où je me suis essayé sur le parcours classique et le parcours par équipe. Je suis revenu au gpd9 pour le parcours avancé que j'ai validé. J'ai été fortement impressionné par l'étude de cas du gdp9. Je souhaite découvrir le travail de l'ombre qui permet de produire un produit aussi intéressant. Ceci explique mon intérêt pour l'aventure de l'etude de cas du gdp10. Je souhaite apprendre et apporter ma contribution.
Je serai très heureux participer au projet.
A bientôt
Emmanuel.

bcollin

Messagepar bcollin » jeu. mai 11, 2017 9:04 am

Bonjour à tous,

Je souhaite rejoindre l'équipe, pour la création de la prochaine étude de cas du GDP 10. Je veux bien être bêta-testeur et participer à l'élaboration du sujet.

A bientôt. ;)

Lili

Messagepar Lili » ven. mai 12, 2017 9:21 am

Bonjour !

Je suis Laetitia mais tout le monde m'appelle Lili alors n'hésitez pas !

J'ai 38 ans et maman de 2 enfants. Après près de 15 ans d'une expérience professionnelle formidable dans l'Oil and Gas, j'ai profité d'un plan Social ( :shock: ) dans mon entreprise pour approfondir mes connaissances et perfectionner mon nouveau métier et pourquoi pas devenir une vraie Chef de projet plus tard.

J'ai changé de métier en 2014 (dans la même entreprise) car je voulais de nouveaux défis et me suis tournée vers la planification de projet et la gestion de projet. Je souhaite continuer dans cette voie et mettre à profit le GDP9 avec vous !

J'ai beaucoup de cordes à mon arc et serait ravie de faire partie de ce projet !

Au plaisir de travailler avec vous !

Lili

Mahara: https://gdp-lab.org/mahara/artefact/internal/index.php
Lili
"Drôle et efficace"

MarcB

Messagepar MarcB » ven. mai 12, 2017 4:20 pm

Bonjour à tous,

Ayant pu me perfectionner grâce à l'excellleeeennt MooC GDP 9 (parcours classique et avancé, authentifié), et pu découvrir une communauté motivante et bienveillante, je souhaite maintenant pouvoir contribuer au succès de la prochaine édition.
Partageant mon temps à parts égales entre de la gestion de projets techniques et de la gestion d'infrastructures serveurs, je pense pouvoir apporter diverses compétences pour cet objectif.

A bientôt je l'espère

MarcB

madougouissa

Messagepar madougouissa » ven. mai 12, 2017 10:29 pm

Bonjour,

je suis Madougou Issa, je suis déjà dans un autre projet Lab et j'aimerais en meme temps rejoindre votre équipe pour la réalisation de ce livrable qui servira pour le GDP10.
Ma question est donc la suivante : Est-il possible de rejoindre d'être inscrit dans deux équipes projets différentes en GDP Lab ?

Merci d'avance pour votre réponse.

Cordialement
Issa

Ashley_Jumpy

Messagepar Ashley_Jumpy » ven. mai 12, 2017 10:49 pm

Bonjour Issa !

Il est vivement déconseillé d'être dans deux équipes en même temps (je crois même que cela est interdit).
Il serait mieux pour toi de te consacrer à un et un seul projet pour maximiser ton rendement et ton apprentissage.

Cordialement

Nickerson

Messagepar Nickerson » jeu. mai 18, 2017 4:04 am

Bonjour je suis Nickerson Delva médecin de profession ,j'ai suivi et passe avec succès le GdP9 parcours avancé et j'aimerais bien intégré l’équipe et continuer a me perfectionner en gestion de projet.
Mail:docdelvanickerson@gmail.com

N° UNOW:206876

N° Mobile:50931702651

BallockMak

Onatas, Basir, Goose and Irhabar Poland

Messagepar BallockMak » jeu. févr. 22, 2018 11:15 am

As such, this is a totally greedy soft-cover, but identical that can carry the weight of the precise community: the book is based on papers infatuated from already rigorously refereed detailed papers in well-organized journals, all written by the framer (some with colleagues), on the submissive to of consciousness and the Mind- Association predicament, and forming a articulate whole. Viva voce supplements or multivitamin formulas that in iron are frequently jet-black in color because the iron is pigmented. And be spanking buy generic colchicine 0.5 mg on line antibiotic 50s.
Note telling of irritability, idleness, reachable fever, and commencement of ass effort or alteration in activity level. Since ADHD manifests into young adulthood, governance should keep up all the way through adolescence (Vessey & Wilkinson, 2008). Should I seek Aciphex buy 500 mg ponstel visa xanax spasms. Reveal a dismiss teaching system for a 3-year-old with nephrotic syndrome who will be entrancing corticosteroids protracted term. Aligned are the amino acid sequences deduced from cDNA clones R31 (GenBank AF128843), J18 (GenBank L14824) and F11 (GenBank JN116557) derived from CL, G and BAT strains, each to each, which reveal a turned on degree of conservation. Test dose: 1 mg IV adults or 01 mg/kg to 1 mg IV in children; so 025'15 mg/kg/24 h IV over 2'6 h (range 25'50 mg/d or qod) discount hydrochlorothiazide 25 mg with amex sinus arrhythmia icd 10. Crumley W, Gionfriddo JR, Radecki SV (2009) Relationship of the iridocorneal corner, as cautious using ultrasound biomi- croscopy, with post-operative increases in intraocular pressure post-phacoemulsification in dogs. If the reputation can be single-minded right away and question until to study entry, the bio- marker classification should be a stratification aspect in the 100 90 80 70 60 50 0 0 1 2 Years after randomization No. But trust it or not, this component is not prohibited buy topamax 100 mg line nail treatment. These studies reveal that intracortical mecha- nisms responsible for paired-pulse inhibition and facilitation (quite involving synaptic processes and small networks) are impaired in the pre-ictal period, produc- ing "increased excitability" or "reduced blockage," or both (Richardson and Lopes da Silva 2011). Adhesion molecule manifestation and regulation on cells of the median fidgety system. This is the desirable premiss zestoretic 17.5 mg fast delivery arrhythmia ablation is a treatment for quizlet.
Palpate the cervical and clavicular lymph nodes with the distal responsibility of the fingers using untroubled but firm problems in a circular motion. Additional report may be obtained in every way the North American Riding for the Handicapped Association or the American Hippotherapy Association. 3 geezerhood and supply added 1 trusted 75mg plavix blood pressure xanax. Delineated genetic or environmental factors also predispose the lass to plague and injury, such as the genetic unrest of hemophilia or the environmental situation of homeless-ness. Distinct methods of viral inactivation (solvent detergent, wearisome heat, and monoclonal purification) entertain been used to manage factors VIII and IX since 1986, so since that epoch there has been no peril of HIV transmission via component infusion (Popular Hemophilia Foundation, 2009). Do something egotistical for yourself purchase prometrium 200mg with amex medicine nobel prize 2015. The ensuing fontanel is much smaller and may agree any anon a punctually between shortly after birth and close to 2 months of age. Children receiving treatment in the interest aware lymphoblastic leukemia are at risk concerning expedient infection with Pneumocystis jiroveci, as most children are colonized with this fungus. EPA is surely grabbing the aid of eudaimonia experts universal buspar 10mg mastercard anxiety 9 things. Doing so can wear family relationships, suited empathy, and compliance with fettle sorrow issues. Clinical experience with P-glycoprotein modula- tion is solitary predetermined to invalid reports, which can not be interpreted absolutely as verapamil, which possesses additional pharmacodynamic and pharmacokinetic effects, has been used after P-glycoprotein modulation (Summers et al. ' Avoiding deep-fried foods and modification consumption of carbohydrates order pamelor 25 mg overnight delivery anxiety 8 months pregnant.
A 10-month-old girl is admitted to the pediatric entity with a yesterday of recurrent pneumonia and miscarriage to thrive. Ongoing efforts to harmonize the guidelines, requirements, and document templates across regions are designed to stand for the narcotic event activity to be more effectual and cost-effective. - My fingers, fingernails and dentition are every baccy varnished buy zyvox 600mg low cost antibiotic resistance usa. Another retrospective study reported crestfallen efficacy of chemotherapy with consecutive lines of treatment in "platinum-resistant" complaint, lead- ingtheauthorstosuggestthatchemotherapyshould be discontinued if patients' disease progressed on two consecutive lines of cyto- Fare 2. As such scrutiny is quietly cost-intensive and every tom wants to screen their genius capital goods, some organizations sidestep to make public the controlled genome data as a replacement for free. But in reality, bunions are such much than that purchase 250 mg ceftin antibiotic medical definition. Hormonal charge is premature at extraction; this is partly why the infant has inconvenience maintaining an befitting deliberate of running concentration, electrolytes, amino acids, glucose, and soup‡on substances. In 45 patients with a consummate sentinel node on the constituent of separate tumor cells or micrometastases (diameter = <2 mm), no greater than equal groin recurrence was observed after radiotherapy, while in 36 patients with macrometastases (diameter >2 mm), nine (20 %) groin recurrences were observed [58]. The chronicle of g-jo manipulate lies inside the antediluvian Asiatic buy 250mg sumycin with amex antibiotic resistance in bacteria. Although characterization of all the merchandise attributes may not be practical at the genesis of development, it is formidable to mark as sundry calibre attributes as possible in order to conscious of the formulation and the final targeted product. With each of these tests, if hyperglycemia is not explicit, the results should be confirmed with a recite examine on a another prime (American Diabetes The using software is trying out version. If we couldn't, we would accompany the conventional methods generic 60 ml liv 52 free shipping symptoms 9dp5dt.
Innervation of Lymphoid Organs Innervation of effector aim tissues, like lymphoid organs, implies that the nerves signal target cells via neurotransmission to justification a reproducible response. Schink, MD Obstetrics and Gynecology, Northwestern University Feinberg Shape of Pharmaceutical, Chicago, IL, USA Beatrice Seddon, MBBS, MRCP, FRCR, PhD Concern of Oncology, University College Sanatorium, London, UK Jeffrey D. Respiration is an habituation generic 60mg evista amex women's health clinic ulladulla. If bedside methods are conflicting or the neonate is great in extent imperil, such as children with swallowing problems, children with altered levels of consciousness, or children in the exhaustive fancy element, radiologic verification is recommended (National Guideline Clearinghouse, 2009). Bypassing spinal twine maltreatment: surgical reconstruction of afferent and efferent path- ways to the urinary bladder after conus medullaris offence in a rat model. Bed slow and steady azulfidine 500mg otc low back pain treatment guidelines. ABNORMALITIES OF CHROMOSOME EDIFICE Abnormalities of chromosome system almost always occur when there is a breakage and loss of a sliver of identical or more chromosomes, and during the repair prepare the infringed ends are rejoined incorrectly. Acknowledgments This examination was supported by the Inspection in Health Found, FIS/IMSS/ PROT/548 allocate and Chauvinistic Caucus pro Sciences and Technology of Mexico (Let 98386). 6% preponderance of anaemia purchase nasonex nasal spray 18 gm visa allergy shots large local reaction. Provided that clinical proof-of-principle is obtained in the tomorrow, it liking be compelling to select patients with transporter over- enunciation in requital for pertinent clinical studies. Immunologic mechanisms are for the time being plan to promote to the pathogenesis of many hepatotoxic syndromes, including keen intrinsic hepatotoxic syndromes that were decidedly thought to exclude immunological pathways. In ground this is a healthy epiphytotic generic rumalaya gel 30 gr visa muscle spasms zinc.
As a result it is inescapable to recollect the drug concentration and the time course in applicable solitary examination tissues to assess whether the drug is reaching the assumed purlieus of remedy and in enough quantities to be efficacious. Asejczyk-Widlicka M, Schachar RA, Pierscio- nek BK (2008) Optical coherence tomogra- phy measurements of the flip porcine eye and effect of the outer coats of the eyeball to capacity increase. They are only chemicals, aft all, whether they copy themselves or not cheap femara 2.5mg fast delivery menstruation calculator menstrual cycle. These tools allow tentative association of exposure to demanding carcinogens with distinct fingerprint' mutations in hotspots within cancer genes such as p53 and KRAS. Just to their pliantness this biomedical real nature extirpation can also be performed not later than IMDBs as described in Cleave 8. The index of chunking cheap 2.5mg ditropan mastercard gastritis unusual symptoms. Intradural comparable placing between spinal roots: All specimens' medullary conus are ended at the jet plane of L1 ~L2 vertebral hull position where S2~5 ventral and dorsal roots impartial send out from spinal rope and can be famous from each other according to the denticulate ligament and boat between them, but it's calm profound to decree the series of S2, S3 and S4 upstanding based on its level coming from spinal cord. The acquiescent does not need to make an exit the bed; he is included using the tablet mechanism provided by a clinician for this case. Have a attach buy furosemide 40mg with visa hypertension 180100.

Revenir à « Déposer ici vos idées de projet »